tirsdag 12. juli 2011

Sveits - Splugen

På vei fra St Anton til Liguriakysten kjører jeg gjennom Sveits. Ikke langt, men langt nok til at jeg må betale veiavgift som er gyldig i ett år. På veien opp til San Bernardino-passet ligger Splugen (med tysk u, men den bokstaven finner jeg ikke på Pad'en). Pen og spennende på avstand. Usannsynlig kjedelig når jeg kommer dit.




Det ser ut som om alle som bor her stabler ved. Det er vedstabler overalt. Digre. Og forseggjorte. Noen med blomster.



Hva annet enn vedstabler er det her, tenker jeg da jeg går i byens eneste gate. Et par hoteller, et bakeri hvor alt er utsolgt, et turistkontor som er stengt, en kirke, en matbutikk og en pizzabar.



Det blir pizza til lunsj før jeg fortsetter videre. Oppover. Og nedover. Jeg kjører en sving innom Lichtenstein før jeg endelig når grensa til Italia.
Ferien er begynt i Østerrike og Tyskland og det ser ut som om alle skal samme vei som meg. Mot Milano.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...