onsdag 29. juni 2011

Norske fjell trekker turister

Den norske fjellheimen er ikke lenger bare for nordmenn. Antall nasjonaliteter som besøkte Jotunheimen i fjor var så mange som 47. Og det er ikke dårlig. Det er så mange at jeg reiser til Østerrike i neste uke for å gå i fjellheimen der.

Der skal jeg vandre på vakre stier i 2500 meters høyde. Jeg skal hilse Grüs Gott til alle jeg møter og jeg skal gå i store sirkler rundt kuene som beiter. Jeg skal drikke Grüner Veltliner på de små fjellhyttene, og jeg skal spise spearribs og hvitløkssuppe, apfelstudl og heisse liebe. Slapp pommes frittes og lunkne pølser finnes heldigvis ikke.

St Anton (foto: stantonamarlberg.com)

Jeg skal slappe av i solveggen i St Anton og jeg skal snakke om alt og ingenting med folk jeg møter. Med kameraet klart skal jeg klatre til topps i de østerrikske alper.

St Anton (foto: stantonamarlberg.com)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...