lørdag 11. juni 2011

Min vin II

I dag skal jeg ikke skryte av at solstrålene stryker meg ømt over kinnet. For det gjør de virkelig ikke. Det, for å si det på godt nord-norsk;  pessregne!

Men vin smaker like godt på en regnværsdag. Det er egentlig deilig å sitte kveilet opp i sofaen, med en Rosè i glasset, og en chilisjokolade for hånden. Sjokolade er forøvrig en av mine store laster....

Montrose
Og det som er i glasset i dag er Montrose Rosè, en vin fra Sør-Frankrike. Det er forøvrig lenge siden jeg har drukket fransk vin, de siste årene har jeg stort sett holdt meg til Italienske viner, og da Toscanske spesielt.

Men tilbake til glasset mitt;)

Denne vinen har en ung, frisk og elegang fruktighet, som passer perfekt for sommeren. La gå at det er drittvær i dag, da. Vinen varmer opp hjerte og sjel fordi den lukter sol, sommer og frukter, særlig fersken. Og det gir meg håp om at sommer helt sikker kommer igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...