fredag 10. juni 2011

Min vin I

Vinen glimrer og glasset skinner. Solstrålene stryker meg på kinnet. Den fruktige vinsmaken fyller munnen min med varme. Glasskanten er lunken av solen.

Rosèvin smaker deilig en varm sommerdag

Jeg sitter i hagen til Giovanna, og nipper til resultatet av siste års høst. Den smaker slett ikke verst. Jeg løfter blikket og skuer utover de bølgende åsene og jeg ser vinrankene i tette rader nedover skråningen.

Den svalende ettermiddagsbrisen begynner å ta tak, og solen skjønner at slaget er tapt.

Vinmarker om høsten, utenfor Massa Marittima
Greve in Chianti

Gaiole in Chianti

Gaiole in Chianti, tatt en desemberdag. Snakk om deilig vær.

Og hva var det jeg egentlig hadde i glasset denne oktoberdagen? Jo, det var en Yamada Pecorino 2010
Zaccagnini fra Abruzzo.

Vienen er laget på hundre prosent pecorino-druer og har en veldig floral duft med innslag av rose, vanilje og jasmin. Smaker av bløt frukt og er søtladen og har flott konsentrasjon. Frisk syre i avslutningen. Tørr finish.
Yamada - en fantastisk god vin


Det ene glasset ble til flere, og ettermiddage gikk over til kveld.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...