tirsdag 21. juni 2011

Gatelangs i London - dag 2

Let me tell you about the birds and the bies, the flowers and the trees… det var det jentene sang da de sto i senga i dag tidlig kl 07.30.
Det aner meg at det blir en lang dag og allerede før 9.00 er vi i Hyde Park på sykkel.
Jentene på hjul i Hyde Park

Med mamma/tante på slep


Det ser ut til å bli en flott dag, sola skinner og det er T-skjorte-varmt. Det er allerede mange ute og sykler og jogger. Noen  går tur med  hundene sine mens andre ligger under et tre og sover. Vi tråkker rundt en times tid, og parkerer syklene ved Marble Arch. Derfra tar vi undergrunnsbanen til Oxford Circus. Ikke lange turen, men det var dette med de ukes-kortene, da.

Lite folk på perrongen

Det var ikke rart, alle er her.


Jentene vil på Topshop og jeg henger på. Etter den andre timen begynner jeg å bli litt lei, jeg må innrømme det. Det viser seg at de er langt fra ferdige, vi rekker nemlig en lunsj der inne i butikken
også, før de blir enige om at de skal tilbake i morgen.  Jeg skal gjøre mitt for at vi ikke rekker det.

Topshop

Vi tar oppgaven alvorlig når det gjelder å få full valuta for de ukes-kortene våre og vi tar bussen tilbake til hotellet for å skifte. 



Vi skal på Afternoon Tea, og da er det kjole og høyhelete sko som gjelder. Mens vi venter på bordet vårt, får jeg servert et glass champagne, og da begynner det å ligne noe.

Jeg venter på teen...

Da fatene med kanapeer, toast og dessert bæres frem lyser jentene opp. Det ser virkelig godt ut, det er de helt enige om. Men desserten er visst ikke helt som den burde være. Nedtur, ifølge dem. Opptur, mener jeg.


Celine skjenker te

Dette er desserten som ikke faller i smak

Etter en lang dag med shopping, tedrikking og mislykket dessert-spising ser jeg frem til å slappe litt av på rommet. Jeg rekker akkurat å slenge meg på senga før jeg registrerer at det er en ny sykkeltur på gang. Så da bærer det tilbake til Hyde Park og vi tråkker rundt i enda en time. Det er fortsatt like fint vær, og det er i grunnen bare deilig å være ute.


Når vi stopper opp i et kryss for å finne ut hvor vi skal videre, blir vi forbiløpt av en burka med Adidas joggesko. Artig!


Før vi vet ordet av det er det middag, og snart skal vi legge oss. Sånn at vi er klar til å stå i senga igjen i morgen tidlig kl 07.30.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...