torsdag 23. juni 2011

Gatelangs i London - dag 3

Hva er bedre enn en joggetur tidlig om morgenen? Ganske mye! Det skjønner jeg på jentene når vi er på vei ned til Hyde Park klokka 08.45. Jeg lurer faktisk på om det å rydde på rommet ville vært et bedre alternativ enn å jogge i parken. Ærè ikke ferie a, lissom? Men når vi kommer frem og er klare til å løpe, ser det ut som om de også synes det er greitt.

Jentene i farta

Klar for en treningsøkt i Hyde Park

Mens vi slapper av på en benk etter vel gjennomført økt, blir vi forbiløpt av en burka i dag igjen. Jeg lurer på om det er mange med burka som løper, eller om den ene med burka har mange joggesko. Denne her hadde ikke Adidas, men Asics...

Jeg er veldig fornøyd i alle fall. Deilig å ha gjort ferdig treninga kl 09.30, og for et sted å trene på. Så sammen med andre mer eller mindre morgenfriske friskuser gjør vi unna løpeturen og klapper oss selv på skuldra etterpå.

I dag er det mye på programmet, og første stopp er Madame Tussauds. Det blir nesten full stopp også, for det er ikke bare vi som skal dit i dag. Etter 1 ½ time i kø, er vi endelig inne.
Køen ute er ingenting. Det er inne den er..
Og vi møter blant andre Jack Sparrow, Britney Spears, Barack Obama, Ronaldo, Beckham og paven. Og innimellom møter vi noen jeg ikke aner hvem er, men det sier jeg ikke høyt. Da får jentene bekreftet at jeg er akkurat så gammel som de tror jeg er… Madame Tussauds er bra. Vi koser oss og tenker ikke så mye på at hele greia er en gedigen turistfelle.  







Selv om vi har bunkret opp med Cup-cakes, begynner vi å bli sultne.

Middagssultne. Jentene bestiller biff og Fish and Chips og 6 kuler is hver. Skal det være, så skal det være. Vi tusler litt rundt og kikker på folkelivet, før vi fyller lommebøkene med nystrøkne pund, og setter kursen mot Oxford Street. Vi er blitt noen racere på undergrunnen, og vi finner Bakerloo Line nesten i blinde.


Jeg har nesten vært i himmelen i dag! I alle fall var jeg i en enorm Apple-butikk med så mye Macèr, IPoder, IPader, IPhoner og dippedutter som jeg aldri har sett før. Dessverre ble det ikke noen IPad på meg, det er billigere hjemme, så jeg venter. Sko venter jeg derimot ikke med. Det ene paret etter det andre finner veien ned i handleposen min. Lykke!
Jentene ble litt imponert også

Jeg har funnet mitt sted i London. Selv om jeg bare har sett en brøkdel av byen, vet jeg at Carnaby Street er stedet for meg. Små, koselige butikker, barer og kafeer. Passe laid-back og kult. Hit skal jeg tilbake. Om ikke lenge.
Carnaby Street

Mamma Mia! Fy fader, så bra! Vi har storkost. 2 timer med bakoversveis.
Mamma Mia! Så bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...