fredag 24. juni 2011

Gatelangs i London - dag 5

I dag sover vi lenge. Helt til 8.30. Men ting tar tid når tre damer skal på badet samtidig, så vi er ikke i Zoologisk hage før 11.30. Er det mulig? Å gå i dyrehager er ikke min yndlingsbeskjeftigelse, men hva gjør man ikke når jentene har lyst. Etter å ha sett diverse reptiler, fugler, godtebutikker, pølseboder, snegler og barnehageunger, kommer vi endelig til sjiraffene. Parkens høydepunkt. Vi setter muligens ny park-rekord og gjør unna besøket på under 2 timer, inkludert kø-ståing, en tur i kiosken og 2 toalettbesøk.


Ivrige fotografer

Parkens høydepunkt - bokstavelig talt

Det er nå dagens moro begynner. Vi feier gjennom Londons undergrunn til Covent Garden.

Londons undergrunn
Endelig lunsj
En kjapp lunsj og jeg er klar. Jentene sendes i en retning, med nye pund i lomma. Jeg løper i motsatt retning, til Monsoon. Og dersom jeg skulle ha noe å utsette på turen så langt, må det være at jeg har handlet litt lite, men 1 time her gjør underverker. Lykke! Dette er et område jeg kan tenke meg å se mer av. Masse salgsboder og små butikker som selger alt fra egenproduserte såper og batikkskjerf til  Macèr og ryggsekker og stegjern. Stilig.

Markedshallen i Covent Garden



Jeg har funnet mitt London;)

Jeg har lovet jentene en siste tur innom Oxford Street. Det angrer jeg snart på. Hele gata er på salg, og på Top Shop er det stinn brakke. 

 Køen for å prøve klær er lang, og enda lenger er køen foran kassa. En skikkelig tålmodighetsprøve. Men vi kommer oss gjennom og avslutter kvelden med et besøk på Pizza-restauranten rett ved hotellet.

Tidlig i seng i dag, vi skal tross alt tidlig opp i morgen også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...