torsdag 8. september 2011

Frankrike -> Ile de Re -> dag 2

Jeg våkner tidlig, omtrent samtidig med at bakern leverer nystekte baguetter til hotellet hvor jeg bor. Litt for tidlig til å stå opp, men i tide til å ligge å høre hvordan byen våkner til liv. Jeg lytter til det franske språket, som jeg forøvrig ikke skjønner mer enn et par ord av. Litt flere, når jeg tenker nøye etter.


Je pense, donc je suis. Jeg tenker, altså er jeg.

I går gjorde jeg minst mulig, nøt heller feriedagen til fulle. Jeg leide sykkel, og syklet langs kysten til byen La Flotte. Vin og lunsj på kaia, før jeg etter planen skulle begynne storstilt shopping. Siesta er en uting, alt er stengt. Jaja, penger spart, iallefall så lenge. Jeg setter nese og sykkelhjul mot Le Bois en Plage, en enda mindre by. Ingen shopping her heller, og jeg kjenner desperasjonen begynner å ta tak.




Sola skinner og det er i grunnen herlig å være på sykkeltur. Det går ikke fort med meg der jeg sykler gjennom vinmarkene tilbake til St Martin der jeg bor. Her er i allefall butikkene åpne:) Det er faktisk en del fine butikker her. Små, dyre butikker med lekre sko, klær og annet stæsj. Butikker som selger hjemmelagede såper og øyas andre spesialitet, salt. Her finner du gallerier og den vanlige dosen av suvenirbutikker. Konditorier med alle verdens lekkerbiskener og vinbutikker hvor hvitvinen allerede ligger til kjøling. Klar til å drikkes.




Til middag blir det pizza, det er best å gå for det sikre, tenker jeg. Tenk om jeg misforstår menyen helt, og ender opp med disse beryktede østersene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...